Poiana Campina - Campina - Telega - Telega Bai - Melicesti - Telega Bai - Telega
Mislea - Tufeni - Baicoi - Floresti Prahova
Judetul Prahova, Romania
14 iulie 2013 / distanta parcursa: +50 km
Duminica dimineata. Bucuresti. Ora 6:00. Gara de Nord. Trenul R3001 spre Campina. La invitatia lui Ovidiu, o tura cu bicicletele prin Judetul Prahova, pe dealuri, un traseu propus de Romania pe 2 roti. Prin sate, peste dealuri si prin vai. Timp favorabil anuntat, insorit din cand in cand, fara ploaie in zona Valea Prahovei - Valea Doftanei.
Traseul facut cu bicicletele incepe din Campina, trece prin Telega si pe langa Baile Telega spre satul Melicesti. Dupa o urcari destul de dificile pe drumuri de tara cu bolovani si sleauri se ajunge la Crucea Domnitorului. Peisaje frumoase spre Muntii Bucegi si Muntii Baiului. Verde de jur-imprejur. De la Crucea Domnitorului am incercat sa urmam drumul propus spre satele Cosmina de Sus si Cosmina de Jos, insa noroiul lipicios facea ca inaintarea sa fie foarte greoaie. De la localnici am aflat ca plouase mult sambata seara. Ne-am intors in Melicesti si am coborat in viteza spre Telega. Aveam timp suficient si ajungeam prea devreme inapoi in Campina, asa ca am continuat traseul spre Mislea - Baicoi, iar dupa o scurta portiune de mers pe DN1, am ajuns in Floresti Prahova ca sa vedem si Palatul Cantacuzino - Micul Trianon de la Floresti Prahova.
Poiana Campina, Judetul Prahova (Gara Campina)
Campina, Judetul Prahova
Telega, Judetul Prahova
Telega Bai, Baile Telega, Judetul Prahova
Melicesti, Judetul Prahova
Crucea Domnitorului, Melicesti, Judetul Prahova
Crucea Domnitorului se afla in satul Melicesti, pe un varf cu o altitudine de peste 800 de metri. Privelistea de jur-imprejur este minunata, spre nord-vest se vad Muntii Bucegi, iar spre nord-est se vad Muntii Baiului.
Crucea a fost ridicata in anul 1866 in onoarea lui Carol I. Regele Carol I facea o calatorie prin tara in cautarea unui loc pentru resedinta regala de vara si a ajuns in Telega si Melicesti, dar a ales un alt loc, in Sinaia, iar acolo a construit Castelul Peles. Crucea Domnitorului s-a daramat la cutremurul din 1977 si a fost refacuta cativa ani mai tarziu.
Langa Crucea Domnitorului am facut si primul popas. Incercand sa continuam vreo 2 kilometri spre Cosmina de Sus si Cosmina de Jos, rotile bicicletelor s-au incarcat de noroi argilos facand inaintarea foarte dificila chiar si pe langa biciclete. Am hotarat sa ne intoarcem spre Campina.
Telega, Judetul Prahova
Dupa o coborare in mare viteza am ajuns in Telega si, in loc sa ne ducem spre Campina, am ales sa mergem spre Mislea si Baicoi ca sa ajungem in Floresti Prahova.
Mislea, Judetul Prahova
De la Telega, prin Mislea, pana la Baicoi am mers constant si destul de repede, drumul fiind in mare parte in coborare.
Baicoi, Judetul Prahova
Floresti Prahova, Judetul Prahova
Palatul Cantacuzino / Micul Trianon de la Floresti, Floresti Prahova, Judetul Prahova
Palatul Cantacuzino (Palatul Domnitei sau Micul Trianon) a fost construit la Floresti Prahova de boierul Gheorghe Grigore Cantacuzino pentru nepoata sa, Alice. Palatul Cantacuzino, realizat de arhitectul Ion D. Berindey si construit de mesteri francezi in stil eclectic francez, cu elemente predominante rococo si neoclasice, este astazi un monument istoric in stadiul de ruine.
Ne-am dus spre Gara din Floresti sa luam bilete la trenul R3004 spre Bucuresti. Pe o linie era stationat trenul Bucuresti - Viena EN 346 (vezi EV6). Am luat bilete, ne-am dus la o terasa din apropierea garii si dupa multa intarziere trenul de Viena a plecat din gara Floresti.
A fost o zi frumoasa pentru o excursie cu bicicletele pe dealurile din Prahova, un traseu foarte dificil in prima parte, dar fara incidente sau accidentari. Multumiri!
Poiana Campina - Campina - Telega
Telega Bai - Melicesti - Telega Bai - Telega
Mislea - Tufeni - Baicoi - Floresti Prahova
Judetul Prahova, Romania
Distanta totala parcursa: 53.5 km
Timp total: 4 ore si 33 minute
Viteza medie: 11.8 km/h
Viteza maxima: 60.6 km/h
fotografii © KERUCOV .ro
/ 14 iulie 2013
aparat foto Pentax Optio RS 1500
|