Bucuresti - Budapesta - Viena - Donauinsel
Lobau si Parcul National Lunca Dunarii (Danube-Auen National Park)
Hainburg an der Donau - Wolfsthal - Bratislava
Romania, Ungaria, Austria si Slovacia
22 - 25 iunie 2013 / distanta parcursa: +80 km
Vacanta. Vara 2013. O etapa din EuroVelo 6. O calatorie cu bicicletele in 6 zile, cu vizitarea oraselor Viena, Bratislava si Budapesta: Viena - Bratislava, Bratislava - Gyor, Gyor - Komarom, Komarom - Esztergom, Esztergom - Szentendre, Szentendre - Budapesta. Locuri de revazut. Dar si multe locuri noi.
EuroVelo este o retea de trasee cicloturistice prin Europa, un proiect initiat de Federatia Europeana de Ciclism (ECF - European Cyclists' Federation). EuroVelo 6 sau EV6 este Ruta Fluviilor Loara - Rin - Dunarea, de la Oceanul Atlantic pana la Marea Neagra. EuroVelo 6 trece prin Franta, Elvetia, Germania, Austria, Slovacia, Ungaria, Serbia, Romania si Bulgaria.
Pentru vacanta din acest an ne-am propus sa parcurgem o etapa din EV6, de la Viena la Budapesta (EV6 / Vienna - Budapesta). In luna aprilie 2013 am luat bilete de la Agentia CFR in varianta Smart Tickets pe ruta Bucuresti - Viena pentru trenul EN 346 (EuroNight 346 Dacia) si in varianta Fortuna Tickets pe ruta Budapesta - Bucuresti pentru trenul EN 347 (EuroNight 347 Dacia). Apoi, din cauza inundatiilor provocate de Dunare la inceputul lunii iunie, am crezut ca vom renunta la calatoria cu bicicletele. Cu doar cateva zile inainte de plecare am inceput sa cautam informatii despre drum, camping-uri si starea traseului EuroVelo 6 Viena - Bratislava - Budapesta. Aparent, lucrurile revenisera la normal si ruta era practicabila cu unele portiuni de ocolit. In plus, am imprumutat de la Recicleta un GPS Garmin, rute descarcate de la openstreetmap.org/wiki/EV6, modificate partial folosind bikemap.net si salvate apoi pe GPS. Alte pregatiri. Cort. O supratenta de la un cort vechi. O folie de plastic. Izoprene. Mancare pentru drum. Carnetul pentru notite. Biletele de tren. Pasapoarte.
22 iunie 2013, Romania
Bucuresti, Gara de Nord
Am ajuns in gara la ora 11:00, cu doua ore inainte de plecarea trenului EN 346, cat sa avem timp pentru demontarea bicicletelor. Rotile fata scoase. Imbusuri. Ghidoanele puse pe cadru. Bride de plastic. Cheia de 15. Pedale scoase. Coburile si doua bagaje voluminoase. Ora 12:20.
Nu am avut nicio problema sau discutii referitoare la transportul celor doua biciclete, demontate si invelite in supratenta, in tren, lasate pe culoar si asigurate cu un cablu antifurt ca sa nu cada. Vagonul aproape gol.
Gara de Nord. Peron. Ora 13:10. Bucuresti. Brasov. Sighisoara. Blaj. Alba Iulia. Deva. Arad. Curtici. Trecerea frontierei. Pasapoarte. Ungaria. Intuneric si oboseala. Lokoshaza. Ploaie puternica. Dimineata. Budapesta. Keleti Pu. Ruta modificata prin Bratislava. Intarziere. Viena. Wien Westbahnhof. Dupa aproape 24 de ore in tren.
23 iunie 2013, Ungaria
Budapesta, Gara Keleti
23 iunie 2013, Austria
Viena, Wien Westbahnhof
Bicicletele le-am montat si verificat repede pe peronul Garii de Vest din Viena si am pornit spre camping. Vreme frumoasa si soare. Multi biciclisti. Trotuare largi. Bulevarde mari. Piste pentru biciclete. Nu degeaba orasul Viena a gazduit conferinta Velo-City 2013 intre 11 si 14 Iunie 2013. Parcul Prater. Spre Insula Dunarii.
Aktiv Camping Neue Donau, Viena
Aktiv Camping Neue Donau arata bine, este curat si linistit, usor accesibil cu bicicleta dinspre si spre centrul orasului, foarte aproape de Dunare si de traseul EuroVelo 6. Cortul cu numarul 102. Am instalat cortul langa un copac. Locurile de campare sunt separate de locurile pentru autoturisme cu rulote si caravane.
Plimbare cu bicicletele prin Viena
|| traseu 48.8 km | timp 3:50 | viteza medie 12.8 km/h | viteza maxima 43.7 km/h | neinclus in EV6-1
Ne-am grabit ca sa avem la dispozitie dupa-amiaza pentru o plimbare prin Viena, masa si cumparaturi. Prater. Domul Sf. Stefan. Palatul Hofburg. MQ. Centrul Vechi. Aglomeratie. Duminica. Magazine inchise. Trafic fluent. Strazi si stradute. Multe lucruri si locuri de vazut.
Biserica Votiva din Viena si Parcul Sigmund Freud
Museumsquartier (MQ)
Muzeul de Istorie Naturala din Viena (Naturhistorisches Museum Wien - NHMW) si Palatul Hofburg
Michaelerplatz
Catedrala / Domul Sfantul Stefan din Viena - Wiener Stephansdom
Donaukanal / Danube Canal si Palatul Urania
Insula Dunarii - Donauinsel
Ne-am intors la cort cand soarele apunea. Lumina calda. Nori colorati. Dusuri. Apa calda. Tantari putini. Ceva vant. Cafea calda. Nori mai multi. Ploaie de seara. Am pus folia de plastic pe cort. Vant puternic. O noapte furtunoasa.
24 iunie 2013
Viena, Austria
Luni dimineata ploua destul de puternic. Intre doua reprize de ploaie am improvizat o solutie pentru folosirea supratentei, cu ajutor unor cuie pentru cort gasite in camping, pentru ca altfel cortul nu mai rezista mult si apa incepea sa se infiltreze. Prima parte a zilei nu am reusit sa plecam de la cort. Abia spre dupa-amiaza, pe o ploaie mocaneasca, am iesit prin Centrul Vechi al Vienei. Sachertorte.
Plimbare cu bicicletele prin Viena
|| traseu 31.5 km | timp 3:06 | viteza medie 10.1 km/h | viteza maxima 23.1 km/h | neinclus in EV6-1
Galeria cu fluturi exotici / Das Schmetterlinghaus
Palatul Hofburg
25 iunie 2013
EUROVELO 6 / Viena - Bratislava
Dimineata rece. Ploaia se oprise. Timp bun pentru pedalare. Dupa micul-dejun, pregatirea bagajelor si bicicletelor pentru drum, am pornit pe traseul EuroVelo 6 Viena - Bratislava. GPS pornit. Vant usor din spate. Pe malul Dunarii. Marcaje verzi.
Parcul National Lunca Dunarii - Nationalpark Donau-Auen - The Danube-Auen National Park
Prima impresie, dupa cativa kilometri parcursi, a fost ca traseul este plictisitor, inaintare monotona pe un drum facut pe un dig de aparare impotriva inundatiilor in cazul unui nivel crescut al Dunarii. Inca se vedeau pe drum urmele apelor retrase.
Nu a durat mult si am ajuns intr-un loc unde drumul era complet acoperit de apa pe o portiune apreciabila ca lungime. Indicatoarele aratau ca nu am gresit drumul, traseu incarcat pe GPS la fel. Am riscat putin si am trecut incet prin suvoiul de apa. Coburile s-au dovedit impermeabile nu doar la ploaie, cat si la trecerea prin apa destul de adanca.
Apoi, dupa un timp, venind din sens opus, ne-am intalnit cu alti cicloturisti pe care i-am anuntat ce urmeaza in ideea ca poate exista un drum alternativ pe unde ar putea ocoli drumul inundat.
Am continuat sa mergem pe alt dig pana la un pod peste Dunare ca sa ajungem in Hainburg. Hainburg an der Donau. Din loc in loc am intalnit indicatoarele verzi EV6 spre Bratislava.
Hainburg an der Donau, Austria
Am ajuns intr-un orasel frumos, cu porti, turnuri si un zid lung. Hainburg an der Donau. Se faceau pregatiri pentru apararea impotriva unei noi viituri pe Dunare. Pauza de cateva minute. Am gasit, alaturi de indicatoarele EV6, primul indicator pentru Camino de Santiago.
Wolfsthal, Austria
Drumul a continuat in paralel cu soseaua, apoi dupa o bucla spre Dunare, am ajuns in Wolfsthal, ultima asezare inainte de a trece din Austria in Slovacia.
Slovacia
Inainte sa intram in Slovacia a inceput ploaia. O ploaie deasa ca o ceata de apa. Mergeam pe un dig in paralel cu autostrada. Campurile dinspre Bratislava si cateva parcari erau inca inundate. Castelul din Bratislava se vedea cu greu prin ceata sau norul jos de ploaie.
Bratislava, Slovacia
Bratislava. Harti si panouri. Dunajska Cyklisticka Cesta. Piste pentru biciclete. Marcaje pe asfalt. Trecerea podului pe pistele pentru biciclete, Pristavny Most, peste Dunare, spre centrul orasului Bratislava si spre camping.
Deplasarea prin Bratislava spre Zlate Piesky, prin trafic si ploaie, nu a fost chiar placuta, insa soferii erau atenti si acordau prioritate biciclistilor.
Camping Intercamp Zlate Piesky, Bratislava
Pentru doua nopti am renuntat la cort in favoarea unei casute din lemn. Cortul si alte lucruri au avut timp sa se usuce. Casuta 32. Bicicletele puse in interior pe timpul noptii. Camping curat si pazit. Tantari multi. Si liniste si aer curat.
In apropierea camping-ului este un Tesco, la cateva minute de mers cu bicicleta, pozitionat bine pentru mici provizii. Masa de seara. O noapte buna.
Bucuresti - Budapesta - Viena - Donauinsel
Lobau si Parcul National Lunca Dunarii
(Danube-Auen National Park)
Hainburg an der Donau - Wolfsthal - Bratislava
Romania, Ungaria, Austria si Slovacia
Distanta totala parcursa: 82.3 km
Timp total: 4 ore si 56 minute
Viteza medie: 16.7 km/h
Viteza maxima: 43.7 km/h
fotografii © KERUCOV .ro
/ 22 - 25 iunie 2013
aparat foto Pentax Optio RS 1500
|