Balea Lac - Muntii Fagaras via Transfagarasan / DN 7C sud - Vidraru
Arefu - Capatanenii Pamanteni - Capatanenii Ungureni - Corbeni - Bucsenesti - Rotunda
Oestii Pamanteni - Oestii Ungureni - Albestii Ungureni - Albestii de Arges
Albestii Pamanteni - Valea Iasului - Curtea de Arges
Judetul Arges, Romania / 14 august 2016 / distanta parcursa: +90 km
Transfagarasanul pe bicicleta. Partea de sud. Judetul Arges. Coborare. De la Balea Lac, pana la Vidraru si, apoi, pana la Curtea de Arges. Dimineata de vara, racoroasa ca toamna, zi placuta. Inceput in viteza, ajuns in aglomeratia de la Lacul Vidraru, terminat cu povesti.
Ziua urmatoare, din Curtea de Arges, la 13:00, am luat trenul sageata (Siemens Desiro) CFR Calatori Regio Expres RE 9532, considerat fara locuri pentru biciclete, dar si fara discutii inutile, pana la Pitesti. Luni. 15 august 2016, drumul de intoarcere. In tren am intalnit alti doi biciclisti (salutari si felicitari!) plecati cu o bicicleta tandem si care se intorceau spre Bucuresti. Din Pitesti, la 15:00, am luat trenul CFR Calatori InterRegio IR 1894, tot sageata (Siemens Desiro), dar considerat cu locuri pentru biciclete, pana la Bucuresti.
Traseul cu bicicleta incepe de la Balea Lac si urmeaza, in coborare, drumul national DN 7C / Transfagarasan pana la Curtea de Arges. Am plecat de dimineata ca sa evitam aglomeratia de masini pe ambele sensuri in Tunelul Capra - Balea Lac. Liber. Intuneric. Iesire. Cota 2000. Serpentine. Viteza. Soare. Cascada Capra. Curbe stranse, frane stranse. Emotii. Piscul Negru. Control. Coada lacului. Lacul Vidraru. Zona frecventata de ursi. Popas scurt. Barajul Vidraru. Aglomeratie. Statuia lui Prometeu. Politia Rutiera. Masini. Motociclete. Balci. Tunel. Intuneric. Groapa trecuta la limita. Locuri din Arges. Raul Arges. Asfalt. Drum drept. Un oras regal. Curtea de Arges.
Multumiri pentru gazduire salvamontistilor voluntari de la Refugiul Salvamont Balea si, bineinteles, echipei B&B pentru sprijin.
Balea Lac, Muntii Fagaras
Refugiul Salvamont Balea Lac, Muntii Fagaras
Tunelul Capra - Balea Lac, Transfagarasan
Tunelul Capra - Balea Lac uneste vaile glaciare Balea si Capra, asigurand, la cota de maxima altitudine a caii de acces rutiere Transfagarasan / DN 7C, trecerea intre sudul Transilvaniei si nordul Munteniei.
Constructia tunelului a inceput in anul 1972, strapungerea muntelui a fost realizata in toamna anului 1973, iar inaugurarea a fost in anul 1974, fiind cel mai lung tunel (887 metri lungime) si la cea mai mare altitudine din Romania.
Cascada Capra, Muntii Fagaras
Cascada Capra (sau Cascada Iezerului) are aproximativ 35 de metri inaltime si afla pe versantul sudic al Muntilor Fagaras, intre Balea Lac si Cabana Capra, in apropiere de Cota 2000.
Cabana Capra, Muntii Fagaras
Lacul de acumulare Vidraru, Muntii Fagaras
Lacul Vidraru este un lac de acumulare creat in anul 1965 de Barajul Vidraru, pe raul Arges, pentru productia de energie electrica, irigatii si prevenirea inundatiilor, dar are si importanta turistica.
Lacul se afla intre Muntii Fruntii si Masivul Ghitu. Barajul a fost dat in folosinta in anul 1966, iar ca date tehnice are o lungime la coronament de peste 300 de metri si peste 166 metri inaltime.
Barajul Vidraru
Undeva sus, langa Barajul Vidraru, pe Muntele Pleasa, este Statuia lui Prometeu, Monumentul Electricitatii.
Statuia a fost realizata in anul 1965 de catre sculptorul Constantin Popovici (1938 - 1995) si il prezinta pe Prometeu cu fulgerul in mana, ca simbol al electricitatii.
Capataneni, Judetul Arges
Corbeni, Judetul Arges
Oesti, Judetul Arges
Valea Iasului, Judetul Arges
Curtea de Arges, Judetul Arges
Manastirea Curtea de Arges
Manastirea Curtea de Arges este o manastire ortodoxa, iar ansamblul cuprinde biserica episcopala, monument de arhitectura din Tara Romaneasca. Manastirea Curtea de Arges este inclusa in Lista monumentelor istorice din Romania. In timpul lui Carol I manastirea a fost transformata in necropola pentru Familia Regala a Romaniei, urmand ca noua necropola sa fie in Catedrala Arhiepiscopala si Regala de la Curtea de Arges, edificiu in curs de finalizare. Manastirea a fost construita de Domnitorul Neagoe Basarab (1512 - 1517) pe locul vechii mitropolii.
Balada Monastirea Argesului spune ca Mesterul Manole si-a zidit in zidurile manastirii sotia, pe Ana, pentru ca tot ceea ce construiau in timpul zilei se darama noaptea. Sau legenda. Monastirea Argesului este o balada populara din folclorul romanesc despre mitul estetic, o superstitie potrivit careia, pentru a rezista, orice constructie trebuie sa aiba zidita in temelii o fiinta.
Catedrala Arhiepiscopala si Regala de la Curtea de Arges
In anul 2009 a inceput constructia Catedralei Arhiepiscopale si Regale de la Curtea de Arges. Aceasta va fi, prin dimensiunile si arhitectura sa, locul potrivit pentru slujbele arhiepiscopiei si pentru necropola Familiei Regale. Constructia religioasa, regala si istorica, este realizata in stransa colaborare cu Casa Majestatii Sale Regelui, reprezentata de profesorul universitar arhitect Augustin Ioan, arhitectul edificiului.
Fantana Mesterului Manole
In apropierea Manastirii Curtea de Arges se afla Fantana Mesterului Manole, constructorul legendar al ctitoriei lui Neagoe Basarab.
O legenda spune ca atunci cand domnitorul a vazut constructia i-a intrebat pe cei zece mesteri daca pot construi o manastire mai frumoasa decat aceasta si, pentru ca acestia au raspuns afirmativ, domnitorul, pentru a impiedica o posibila constructie a unei alte manastiri mai frumoase, a poruncit ca schelele pe care erau urcati mesterii sa fie daramate. Astfel, cei zece mesteri mari, calfe si zidari au ramas pe acoperisul manastirii. Si-au facut aripi din sindrile si s-au aruncat de pe acoperisul manastirii sperand sa ajunga jos nevatamati, dar toti au murit. In locul unde s-a prabusit mesterul Manole a aparut un izvor, Fantana Mesterului Manole (vezi wiki).
Biserica Domneasca Sfantul Nicolae, Curtea de Arges
Biserica Domneasca Sfantul Nicolae din Curtea de Arges a fost ctitorita de Basarab I si terminata in anul 1352. Basarab I, supranumit Basarab Intemeietorul, este considerat fondatorul Tarii Romanesti. Biserica are arhitectura bizantina, unul dintre monumente reprezentative ale arhitecturii romanesti medievale, fiind cea mai veche ctitorie voievodala din Tara Romaneasca.
Curtea de Arges, 15 august 2016
Gara Regala din Curtea de Arges
Gara Regala Curtea de Arges, simbol al orasului Curtea de Arges, a fost construita in timpul lui Carol I. Gara a fost data in folosinta in anul 1898, atunci cand a fost inaugurata calea ferata Pitesti - Curtea de Arges. Cladirea este impresionanta, impunatoare si seamana cu un palat. Arhitectul care a proiectat cladirea este Elie Radu. Cum regii inmormantati la Manastirea Curtea de Arges au fost adusi cu trenul, gara a fost numita Gara Regala. Am gasit gara inchisa, acum cativa ani putea fi vizitata sala mare.
Gara Pitesti, Pitesti, Judetul Arges
|
|
Balea Lac - Lacul Vidraru
Muntii Fagaras via Transfagarasan / DN 7C sud
Arefu - Capatanenii Pamanteni - Capatanenii Ungureni
Corbeni - Rotunda - Oesti - Albestii de Arges
Valea Iasului - Curtea de Arges
Judetul Arges, Romania
Distanta totala parcursa: 92.1 km
Timp total: 4 ore si 58 minute
Viteza medie: 18.5 km/h
Viteza maxima: 68.6 km/h
fotografii © KERUCOV .ro
/ 14 - 15 august 2016
aparat foto Olympus Stylus TG-850
|
|