Bulgaria, Shablenska Tuzla - Shabla - Vama Veche - Mangalia, Romania
27 iunie 2011
Dimineata a inceput cu soare si cu jocul frunzelor in lumina, imagini usor fanteziste, la geamul casutei. Acesta era un semn bun, fara nori de furtuna, pentru ca pe drumul de intoarcere din Bulgaria in Romania nu prea am fi avut unde sa ne adapostim in caz de ploaie torentiala.
Daca in Shabla am fi avut o sansa, pe drumul din Shabla spre Vama Veche nu vazusem adaposturi, iar o ploaie torentiala pe sosea nu e deloc placuta, este si periculoasa.
Am strans repede prin camera, ne-am pregatit bicicletele de drum, dar le-am lasat in casuta cat timp am fost sa mancam de dimineata si la o scurta plimbare prin satul de vacanta, printre bungalow-urile parasite.
SHABLENSKA TUZLA
Am mancat la restaurantul de langa bungalow-uri, dar pentru o cafea am fost in alta parte a complexului, combinand astfel si o ultima plimbare pe plaja si pe faleza inalta la Marea Neagra.
Dupa ce ne-am luat ramas bun de la oameni si locuri, am pornit spre Shabla, cu greu pentru ca incepuse un vant puternic, in rafale.
SHABLA
Prin Shabla am trecut fara sa oprim, doar ca am remarcat ca orasul nu mai era pustiu. Bulgaria pare pe alocuri o tara parasita, aceasta fusese impresia si cu o zi inainte, orase si sate goale, oprite in timp.
DURANKULAK
Abia la Durankulak am facut o pauza sub un umbrar al unei parcari pentru ca rafalele de vant erau foarte obositoare si era si trafic auto ceva mai intens spre granita Bulgaria - Romania.
ROMANIA
La Punctul de Trecere a Frontierei dintre Bulgaria si Romania am depasit iar coada de masini si autocare, am prezentat cartile de identitate si am intrat in Vama Veche pe minunatia de pista pentru biciclete, pista pe marginea careia se plantau stalpi. Multi.
VAMA VECHE
In Vama Veche am facut o oprire mai lunga, si pentru odihna la umbra, si pentru masa de pranz. Am gasit o Vama Veche pustie si frumoasa, lipsita de vamaiotii de weekend, de masini de teren cat mai mari, de corporatisti, de hipsteri si alte genuri pentru care cuvantul 'vama' e un "must, gen", e o smecherie.
2 MAI
Pana in 2 Mai am mers tot pe pista pentru biciclete pentru ca vantul nu se lasa mai usor, violent, in rafale. Calculasem gresit timpul necesar ca sa ajungem in Mangalia si incepusem sa ne grabim.
MANGALIA
In Mangalia, la gara, am ajuns foarte bine, am avut timp pentru cumparaturi pentru lunga calatorie pana la Bucuresti si am stat sa ne odihnim putin. Trenul era deja tras la peron, am hotarat sa ne urcam abia cand a inceput ploaia.
Pana in Bucuresti am calatorit bine, bicicletele le-am legat pe culoarul vagonului, fiecare cu ghidonul pus in paralel cu cadrul cat sa nu incomodeze pe nimeni. De asemenea, am platit transportul bicicletelor pe cate un "Bilet de calatorie eliberat in tren - mentiuni speciale: BICICLETA". In compartiment am ascultat diverse hituri de la diverse telefoane mobile ale diversilor calatori trecatori. Dar, in general, a fost bine. La ce oboseala acumulasem pe drum nici nu mai conta.
Shablenska Tuzla - Shabla - Vama Veche - Mangalia
Bulgaria, Romania
Distanta totala parcursa: 62.5 km
Timp total: 4 ore si 31 minute
Viteza medie: 13.8 km/h
Viteza maxima: 35.4 km/h
Fotografii © KERUCOV .ro / 27 iunie 2011
aparat foto Fujifilm FinePix S5100
Rezumat: 3 zile pe coasta Marii Negre, in Romania si Bulgaria, 2 biciclete MTB
(o bicicleta Kona, o bicicleta Merida)
- ziua 1: tura cu bicicleta Mangalia - 2 Mai - Vama Veche / ~30 kilometri
- ziua 2: tura cu bicicleta Vama Veche - Shabla - Tyulenovo - Shablenska Tuzla / ~70 kilometri
- ziua 3: tura cu bicicleta Shablenska Tuzla - Shabla - Vama Veche - Mangalia / ~60 kilometri
-----------
TOTAL: ~160 kilometri
|